© Paronomastis. All rights reserved

e-mail: paronomastis@gmail.com © Paronomastis. All rights reserved

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Το σύστημα CMT (Common Measurements Tool)



Γράφει ο Π. Ιωακείμ

Το σύστημα CMT ανεπτύχθη στον Καναδά, μια χώρα με μακρά και εντυπωσιακή παράδοση στην έρευνα για βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών του Δημόσιου τομέα. Πολύ γρήγορα, το σύστημα υιοθετήθηκε από διάφορες δημόσιες υπηρεσίες πολλών χωρών.
Στην ουσία, το CMT συνεξετάζει το πόσο ευχαριστημένος είναι πολίτης από την επίδοση μιας υπηρεσίας και το πόσο σημαντικό θεωρεί το πρόβλημα που του λύθηκε.

Για να γίνει αντιληπτή η μεθοδολογία του CMT:
Έστω ότι μία έρευνα έδωσε τα αποτελέσματα που δείχνει το σχεδιάγραμμα που ακολουθεί.   



Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι πολίτες θεωρούν πολύ σημαντικό το θέμα της Ασφάλειας και είναι πολύ ευχαριστημένοι, θεωρούν το θέμα της Στάθμευσης πολύ σημαντικό και δεν είναι ευχαριστημένοι, θεωρούν το θέμα της Ψυχαγωγίας δευτερεύον και δεν είναι ευχαριστημένοι και θεωρούν το θέμα των Δημοτικών Ιατρείων ήσσονος σημασίας, αλλά είναι πολύ ευχαριστημένοι από τη λειτουργία του.

Το σύστημα CMT τοποθετεί τα αποτελέσματα σε τέσσερεις διαφορετικούς χώρους (γιαυτό και το σύστημα λέγεται και τετραχωρικό) που αντιπροσωπεύουν διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Το επόμενο σχήμα απεικονίζει μια τέτοια χωροκατανoμή του CMT.



Σύμφωνα με την κοινή λογική η παραπάνω αποτύπωση οδηγεί σε αξιολογικά συμπεράσματα που μπορεί να ταξινομηθούν όπως δείχνει το επόμενο σχεδιάγραμμα. Προφανώς  οι τέσσερεις περιοχές Α, Β, Γ, Δ, αποτελούν πηγή και λήψη αποφάσεων σχετικά με τις προτεραιότητες και τις κατευθύνσεις που πρέπει να βάλει η υπηρεσία για την ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών.



Κατά κανόνα, το CMT εφαρμόζεται από μια μεγάλη υπηρεσία (π.χ ένα Δήμο) με επί μέρους μετρήσεις  με γεωγραφικά και πληθυσμιακά κριτήρια.


*



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου