© Paronomastis. All rights reserved
e-mail: paronomastis@gmail.com © Paronomastis. All rights reserved
Τρίτη 29 Μαΐου 2012
Παρασκευή 18 Μαΐου 2012
Τρίτη 15 Μαΐου 2012
Τρίτη 8 Μαΐου 2012
Δευτέρα 7 Μαΐου 2012
Στον κόσμο τους!
Ούτε ο Σαμαράς, ούτε ο Βενιζέλος αισθάνονται ότι τους έφτυσε ο Ελληνικός λαός. Κάνουνε δηλώσεις λες και δεν έχουν σοβαρότατες προσωπικές ευθύνες. Αυταρέσκεια χωρίς ίχνος αίσθησης μέτρου. Δηλαδή τι ποσοστό έπρεπε να φέρουν για να χρεωθούν προσωπική αποτυχία; Μας υποχρεώσανε να ακούμε για μέρες Μιχελάκη και Γεννηματά! Πιθανόν χωρίς να το καταλάβουν, μας έδωσαν ένα ποιοτικό δείγμα των στενών συνεργατών τους για μετά τις εκλογές. Θα τρώγαμε στη μάπα στελέχη τύπου Μιχελάκη και Γεννηματά. Έλεος μεγάλοι αρχηγοί μας.
Σάββατο 5 Μαΐου 2012
Τρίτη 1 Μαΐου 2012
Κυριακή 29 Απριλίου 2012
Σάββατο 28 Απριλίου 2012
Τετάρτη 25 Απριλίου 2012
Πέμπτη 19 Απριλίου 2012
Τρίτη 17 Απριλίου 2012
Δευτέρα 16 Απριλίου 2012
Σάββατο 14 Απριλίου 2012
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012
Σάββατο 7 Απριλίου 2012
Τρίτη 3 Απριλίου 2012
Κυριακή 1 Απριλίου 2012
Ο ΠΑΠΑΣ (πανεπιστημιακού τύπου)...
Από το:
Όπερ και πάει να πει κύριε Μπαμπινιώτα μου και με το παρντόν δηλαδής δια την αυθάδειαν , μια που είσαι και υπουργός και πρύτανης και καθηγητάς και λεξικογράφος να πούμε, είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις καλώς την έννοια της λέξης Λαμόγιο. Το λέγω επειδή στην πατρίδα μας η λέξις αύτη και ο
Σάββατο 31 Μαρτίου 2012
Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012
Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012
Τρίτη 27 Μαρτίου 2012
Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012
Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012
Κυριακή 18 Μαρτίου 2012
Τρίτη 13 Μαρτίου 2012
Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012
Σάββατο 10 Μαρτίου 2012
Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012
Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012
Σε εποχή τεράστιας κρίσης αυξήσεις σκάνδαλο στους δικηγόρους του δημοσίου!
Αυξήσεις έως και 15% για τους έμμισθους δικηγόρους του δημοσίου!
- Οι δικηγόροι των ανεξάρτητων αρχών πέρα της αύξησης θα παίρνουν και 400 ευρώ μηνιαίως!
- Επανέρχεται το χρονοεπίδομα 2% επί του βασικού μισθού για κάθε δύο χρόνια δικηγορίας!
Παπαϊωάννου, Ρόβλιας και Σαχινίδης υπέγραψαν τη συγκεκριμένη απόφαση. Η είδηση μόνο έκπληξη προκαλεί αρχικά και χιλιάδες
- Οι δικηγόροι των ανεξάρτητων αρχών πέρα της αύξησης θα παίρνουν και 400 ευρώ μηνιαίως!
- Επανέρχεται το χρονοεπίδομα 2% επί του βασικού μισθού για κάθε δύο χρόνια δικηγορίας!
Παπαϊωάννου, Ρόβλιας και Σαχινίδης υπέγραψαν τη συγκεκριμένη απόφαση. Η είδηση μόνο έκπληξη προκαλεί αρχικά και χιλιάδες
Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012
Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012
Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012
Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012
Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012
Energa και Hellas Power: Φάγανε 300 εκατ. Ευρώ, ζητάνε και τα ρέστα!
Οι δύο ιδιωτικές εταιρείες παροχής ρεύματος, Energa και Hellas Power, μετά την ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους, καταγγέλουν πολιτικές σκοπιμότητες, μεθοδεύσεις, κωλυσιεργίες και παράνομες συμπεριφορές της ΔΕΗ.
«Από την αρχή λειτουργίας των ιδιωτικών εταιρειών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος, παρατηρήθηκαν μεθοδεύσεις, κωλυσιεργίες και υπερβάλλων γραφειοκρατικός ζήλος κρατικών και άλλων φορέων που εμπόδισαν την ομαλή λειτουργία της αγοράς. Η κατάσταση αυτή είναι συνήθης για κάθε σχεδόν αγορά που απελευθερώνεται και μεταβαίνει από το καθεστώς του μονοπωλίου σε καθεστώς ανταγωνισμού. Αυτό που είναι πραγματικά περίεργο, ύποπτο και εγείρει πολλά ερωτηματικά είναι, ωστόσο, το με πόση ευκολία οι Ρυθμιστικές Αρχές και η πολιτική ηγεσία αυτής της χώρας αποφασίζουν να κλείσουν μια αγορά, τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η τρόικα ζητούν και επιβάλλουν το άνοιγμά της» αναφέρουν.
«Είναι βέβαιο και ξεκάθαρο ότι υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες και ευθύνες, καθώς όλα αυτά γίνονται στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του μονοπωλιακού καθεστώτος καθώς και άλλων κλαδικών συμφερόντων.
«Από την αρχή λειτουργίας των ιδιωτικών εταιρειών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος, παρατηρήθηκαν μεθοδεύσεις, κωλυσιεργίες και υπερβάλλων γραφειοκρατικός ζήλος κρατικών και άλλων φορέων που εμπόδισαν την ομαλή λειτουργία της αγοράς. Η κατάσταση αυτή είναι συνήθης για κάθε σχεδόν αγορά που απελευθερώνεται και μεταβαίνει από το καθεστώς του μονοπωλίου σε καθεστώς ανταγωνισμού. Αυτό που είναι πραγματικά περίεργο, ύποπτο και εγείρει πολλά ερωτηματικά είναι, ωστόσο, το με πόση ευκολία οι Ρυθμιστικές Αρχές και η πολιτική ηγεσία αυτής της χώρας αποφασίζουν να κλείσουν μια αγορά, τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η τρόικα ζητούν και επιβάλλουν το άνοιγμά της» αναφέρουν.
«Είναι βέβαιο και ξεκάθαρο ότι υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες και ευθύνες, καθώς όλα αυτά γίνονται στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του μονοπωλιακού καθεστώτος καθώς και άλλων κλαδικών συμφερόντων.
# Τι δουλειά έκαναν οι δύο εταιρείες; ‘Παρείχαν ρεύμα’! Το παράγει η ΔΕΗ, το μεταφέρει η ΔΕΗ και αυτοί, λέει, το παρείχαν: Αέρα κοπανιστό δηλαδή… Φέσωσαν τη ΔΕΗ με ιλιγγιώδη ποσά και μας μιλάνε για απελευθέρωση της αγοράς και ανταγωνισμό! Με κείμενο επαρχιώτη δικηγόρου προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Τώρα βέβαια, το πώς τους ‘άφησε ’ η ΔΕΗ να χρωστάνε τόσο πολλά λεφτά δεν περιμένουμε να μας το εξηγήσουν ούτε κάποια στελέχη της ΔΕΗ ούτε οι επιχειρηματίες και δικηγόροι των ‘παρόχων’. Ούτε και χρειάζεται άλλωστε, το πράμα βγάζει μάτι.
Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012
Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012
Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012
Η ποιότητα της Διοίκησης
Η
ποιότητα της Διοίκησης
Γράφει
ο Π. Ιωακείμ
Η ποιότητα της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης σε Εθνικό,
Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο αναγνωρίζεται σήμερα διεθνώς ως ένας από τους
σημαντικότερους συντελεστές οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, αλλά και
της ποιότητας ζωής των πολιτών.
|
|
Στη χώρα μας, η επιστημονική προσέγγιση της Διοίκησης
σε κεντρικό, περιφερειακό ή
τοπικό επίπεδο καθώς και σε επίπεδο μεγάλων κρατικών φορέων όπως οι ΔΕΚΟ παρέμενε για πολλά χρόνια έξω από τους
προβληματισμούς των Κυβερνήσεων.
Μέχρι πριν από λίγες δεκαετίες, οι κατά καιρούς νομοθετικές
παρεμβάσεις σε θέματα Δημόσιας Διοίκησης (και ακόμη περισσότερο της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης) ήταν
|
προκλητικά επιφανειακές, αποσπασματικές ή
ερασιτεχνικές.
Σε πολλές περιπτώσεις, οι κατά καιρούς αρμόδιοι
υπουργοί συνέχεαν συχνά το Διοικητικό Δίκαιο με τη επιστήμη Διοίκησης Έργου
και παρήγαν νόμους και εγκυκλίους που δύσκολα μπορούσαν να διεκδικήσουν
επιστημονική νομιμοποίηση.
Τα
τελευταία χρόνια, οι προσπάθειες εντοπισμού προβλημάτων και τρόπων
αναβάθμισης της λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου
Τομέα έχουν αρχίσει να παίρνουν τη μορφή οργανωμένης, συστηματικής και συνεκτικής προσπάθειας.
Είτε πρόκειται για
παρεμβάσεις σε επίπεδο Κεντρικής Διοίκησης είτε πρόκειται για Περιφερειακή
και Τοπική Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση οι οργανωτικές αρχές και στόχοι είναι
κατά βάση οι ίδιοι. Αυτό οφείλεται στις συστημικές ομοιότητες και θεσμικό
πλαίσιο λειτουργίας των Διοικήσεων ανεξαρτήτως επιπέδου.
Κεντρική έννοια για
μια Δημόσια Διοίκηση που στηρίζει και προωθεί την ανάπτυξη αλλά και
εξυπηρετεί τον πολίτη είναι η έννοια της ποιότητας.
Αλλά τι είναι
ποιότητα;
Παρά την αξία που έχει η έννοια της
ποιότητας σε οποιαδήποτε ανθρώπινη δραστηριότητα, οι προσπάθειες για τη
διαμόρφωση ενός παγκόσμια αποδεκτού ορισμού είχαν μάλλον περιορισμένη
επιτυχία.
Η έννοια της
ποιότητας- όπως παρατηρεί ο Gower (1) - πρέπει να έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερο τα
τελευταία δέκα χρόνια απ’ ό,τι τους δέκα προηγούμενους αιώνες. Παρόλα αυτά,
όσο περισσότερο την ακούμε τόσο πιο συγκεχυμένο φαίνεται να γίνεται το νόημά
της.
Αυτό οφείλεται εν πολλοίς στο ότι ο όρος ποιότητα χρησιμοποιείται με
πολλές έννοιες με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση. Πολύ συχνά, οι
άνθρωποι χρησιμοποιούν τη βιωματική αντίληψη περί ποιότητας η οποία γίνεται
ευκολότερα αντιληπτή στην περίπτωση απουσίας της ποιότητας παρά στην ύπαρξή
της.
Η χρησιμοποίηση της έννοιας της ποιότητας συνδέεται αφενός με τη
μέτρηση του αποτελέσματος που πρέπει «να συμφωνεί με τις προδιαγραφές» και
αφετέρου με την ικανοποίηση των απαιτήσεων του αποδέκτη/ πελάτη (2).
Σε κάθε περίπτωση, είναι χρήσιμη η αναφορά στην ποιότητα από
μερικούς κορυφαίους θεωρητικούς της Διοίκησης όπως οι Deming, Crosby, Juran και Oakland. Δεδομένου
ότι οι πρωτεργάτες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας εργάστηκαν ή εργάζονται
στον ιδιωτικό τομέα ο όρος ‘πελάτης’
χρησιμοποιείται αντί του όρου πολίτης / ΄αποδέκτης ‘ όπως αρμόζει για την
περίπτωση δημόσιων υπηρεσιών.
Κατά
τον Deming:
«Ποιότητα είναι η ικανοποίηση των αναγκών».
Η ικανοποίηση μπορεί να εκφραστεί από την ακόλουθη σχέση:
Ικανοποίηση = Πραγματική απόδοση – Αναμενόμενη απόδοση.
Στην περίπτωση που η πραγματική απόδοση είναι μεγαλύτερη από την
αναμενόμενη, τότε η ικανοποίηση του πελάτη μεγαλώνει.
Κατά
τον Crosby:
«Ποιότητα είναι η συμμόρφωση του προϊόντος στις απαιτήσεις του
πελάτη».
(Conformance to requirements).
Κατά τον Juran:
«Ποιότητα είναι η καταλληλότητα προς
χρήση» (Fittness for use).
Κατά
τον J. Oakland:
Η ποιότητα βρίσκεται στην ικανοποίηση των απαιτήσεων (Meeting the
requirements).
Πολύ πριν φτάσουμε στη διατύπωση δογμάτων για την εισαγωγή της
διαχείρισης της ποιότητας στη διοίκηση επιχειρήσεων και αργότερα στη
Δημόσια Διοίκηση πολλοί στοχαστές
παγκοσμίως είχαν ασχοληθεί με αυτή καθεαυτή την έννοια της ποιότητας.
Μάλιστα, η ίδια η αντίληψη για την αναγκαιότητα να προχωρήσουμε σε διαχείριση
της ποιότητας εδράζεται στην αντίληψή μας για το τι είναι ποιότητα.
Συστηματική μελέτη για την έννοια της ποιότητας κάνει πρώτος ο
Αριστοτέλης , ο οποίος διέκρινε το «ποιόν» από τις άλλες κατηγορίες. Όρισε
μάλιστα την ποιότητα ως την ειδοποιό διαφορά της ουσίας τονίζοντας τη ρευστότητα της ποιότητας ως κατάστασης
των πραγμάτων, ως την ικανότητά τους να μετατρέπονται στο αντίθετό τους (3) . Ο Αριστοτέλης
χρησιμοποίησε τον όρο «συμβεβηκός», που σημαίνει το ταυτοχρόνως συνοδεύον,
προκειμένου να διαχωρίσει από τις σταθερές ποιότητες τις ποιότητες εκείνες
που γίνονται αντιληπτές μόνο με τις αισθήσεις. (4)
Κατά τον διαλλεκτικό υλισμό, η έννοια της ποιότητας δεν είναι
αυθυπόστατη:
«....δεν υπάρχουν ποιότητες, παρά μόνο πράγματα που έχουν
ποιότητες και δή άπειρα πολλές ποιότητες» (5). Η βασική παραδοχή του
συλλογισμού είναι ότι ένα αντικείμενο δεν είναι ένα είδος ‘συνόλου ιδιοτήτων’
, δεν αποτελείται από ιδιότητες, τις ιδιότητες αυτές τις κατέχει. Η διατύπωση
αυτή είναι συνεπής με την παραδοχή της καθολικότητας του ποιοτικού
προσδιορισμού των πραγμάτων που πρεσβεύει ο διαλλεκτικός υλισμός.
Ο Χέγκελ όρισε την ποιότητα σαν λογική κατηγορία που αποτελεί την
αρχική βαθμίδα γνώσης των πραγμάτων και της δημιουργίας του κόσμου, σαν άμεση
ιδιότητα του «είναι » του αντικειμένου (6).
(1)
Gower (1997) - «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας», εκδόσεις «Έλλην»
(2) Sallis Ed, (1993) « Total Quality Management in
Education», Kogan Page Ed., London
(3) Αριστοτέλη, Κατηγορίαι, Λάμβδα 1, 1069 α20
«πρώτον η ουσία, ειτα το ποιόν»
(4) Αριστοτέλη, Τοπικά, Δέλτα 14.
(5) Μάρξ, Κ. και Ένγκελς, Φ., Άπαντα, τ. 20,
σελ. 547.
(6) Ίλιτσεφ,
Λ. Φ.& Φεντοσέγιεφ, Π. Η., (1986) "Φιλοσοφικό Εγκυκλοπαιδικό
Λεξικό",
της Ακαδημίας της ΕΣΣΔ, εκδ. Καπόπουλος, Αθήνα, τόμος 4ος, σελ. 317.
|
4 ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ CMT
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)