© Paronomastis. All rights reserved

e-mail: paronomastis@gmail.com © Paronomastis. All rights reserved

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Ο Θόρυβος

Γράφει ο Π. Ιωακείμ

Αυτό που είναι ‘εργασία’ ή ‘διασκέδαση’ για κάποιον μπορεί να είναι ‘θόρυβος’ για το διπλανό του.
Συνεπώς, το ζητούμενο είναι η διαμόρφωση συνθηκών, η εφαρμογή κανόνων και η ανάπτυξη παιδείας ‘κοινωνικής συναίσθησης’, που θα ελαχιστοποιούν την ενόχληση από μη απαραίτητους ή δυνατούς ήχους.

Ολοένα και περισσότεροι κάτοικοι των αστικών περιοχών θεωρούν το θόρυβο ως ένα σημαντικό τοπικό περιβαλλοντικό πρόβλημα:
Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου,  ο θόρυβος ήταν το πέμπτο ( με πρώτο την Κυκλοφορία και τέταρτο τα Απορρίμματα) σημαντικότερο πρόβλημα για το τοπικό περιβάλλον, αλλά ήταν ο μοναδικός
τομέας όπου υπήρχε αύξηση παραπόνων. Στην ίδια δημοσκόπηση, αυξήθηκε σημαντικά και ο αριθμός αυτών που είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε δράσεις για τη μείωση του θορύβου.
Οι σημαντικότερες μελέτες για το θόρυβο στις αστικές περιοχές υπολογίζουν  πως  80 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες εκτίθενται σε συνεχή επίπεδα ημερήσιου θορύβου πάνω από 65  db(A)  (ντεσιμπέλ), που θεωρείται μη παραδεκτό επίπεδο θορύβου. Επιπλέον, άλλα 170 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εκτίθενται σε επίπεδα θορύβου μεταξύ 55- 65 db(A) που είναι τα όρια θορύβου στα οποία ο άνθρωπος αισθάνεται σοβαρή ενόχληση κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυστηρότερης νομοθεσίας, αλλά και της εξέλιξης της τεχνολογίας, η παραγωγή θορύβου από ανεξάρτητες πηγές συνεχώς μειώνεται σε όλη την  Ευρώπη. Από το 1970 μέχρι σήμερα, ο θόρυβος από ένα  Ι.Χ έχει μειωθεί περισσότερο από 80% και ο θόρυβος από ένα φορτηγό έχει μειωθεί στο 1/10. Αντίστοιχη μείωση έχει επιτευχθεί στα επίπεδα θορύβου από τα σύγχρονα αεροπλάνα.
Παρά ταύτα, τα στοιχεία των 10 τελευταίων ετών δείχνουν πως  ο περιβαλλοντικός θόρυβος - ειδικά στην οδική κυκλοφορία - δεν έχει υποχωρήσει σημαντικά! Η αύξηση της κυκλοφορίας σε όλους τους δρόμους, η αύξηση του τουρισμού και οι νέες μορφές αναψυχής έχουν ακυρώσει τις επιπτώσεις από τη βελτίωση της τεχνολογίας και την αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία για θόρυβο από μηχανήματα .
Μία άλλη σημαντική αιτία των υψηλών επιπέδων θορύβου είναι - σε όλη την Ευρώπη - η μη τήρηση της υπάρχουσας νομοθεσίας σε ότι αφορά συντήρηση μηχανημάτων και δραστηριότητες αναψυχής.
Χρήσιμα στοιχεία

dB(A)


Κατώφλι ακουστικότητας στα 1000 Hz
0

Αίσθηση απόλυτης ησυχίας
0 - 15
Θρόισμα φύλλων
20 -30

Ήσυχη γειτονιά το μεσημέρι
35 -45

Λειτουργία ψυγείου σε 2m
40

Ήρεμη συνομιλία
45 -55

Μηχανή αυτοκινήτου σε ρελαντί σε 7.5m
45 -55

Αυτοκίνητο με 50 Km/h σε 7.5m
60 -80

Μοτοσικλέτα με 50 Km/h σε 7.5m
70 -100

Φορτηγό με 50 Km/h σε 7.5m
80-95

Αεροπλάνο σε απογείωση, 100m
110-115

Ντίσκο, 1m από ηχεία
110 - 120


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου